مؤمن زكريا يرفض تمديد عقده مع الأهلى ويشترط المساواة بعبد الله السعيد

الأربعاء، 09 مايو 2018 08:00 ص
مؤمن زكريا يرفض تمديد عقده مع الأهلى ويشترط المساواة بعبد الله السعيد مؤمن زكريا
كتب محمد عراقى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

ينتظر جهاز الكرة بالأهلى أزمة خلال الفترة المقبلة فى ظل رفض مؤمن زكريا صانع ألعاب الفريق المعار للأهلى السعودى التجديد للفريق الأحمر، بعد اتخاذ لجنة الكرة بالأهلى قرارا بعودته لصفوف الفريق بداية من يوم الثلاثاء المقبل ،وذلك فور انتهاء موسمه من ناديه بعد إعلان حسام البدرى المدير الفنى للأهلى حاجته لخدماته.

وعلم اليوم السابع أن مؤمن زكريا يرفض العودة للأهلى مفضلاً الاستمرار فى الدورى السعودى لمدة موسم آخر ،وهو الأمر الذى اشترطه لتجديد تعاقده مع الأهلى الذى ينتهى بنهاية الموسم المقبل ،خاصة أنه لا صحة لتمديد الجناح الدولى لتعاقده مع الأهلى قبل إعارته للأهلى السعودى فى الميركاتو الشتوى الماضى، وطلب وقتها تأجيل ملف تجديده لحين انتهاء إعارته للأهلى السعودى.

واشترط مؤمن زكريا من أجل العودة الحصول على 13 مليون جنيه سنويا، وهو نفس الرقم الذى حصل عليه عبد الله السعيد لتمديد تعاقده مع الأهلى، قبل أن يتم عرضه للبيع على خلفية توقيعه للزمالك قبل موافقته على التجديد للأحمر.

 









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

التعليقات 8

عدد الردود 0

بواسطة:

حسن

هذا يثبت فشل الاهلي في التعامل مع ازمة عبد الله السعيد

الآن كل اللاعبين الاساسيين سوف يطلبون المساواة مع عبد الله السعيد او يرفضون التجديد. كيف سيتصرف الخطيب في هذا الامر سوف يحدد شكل الاهلي في السنوات القادمة. واضح ان الفريق مقبل علي حقبة من عدم الاستقرار.

عدد الردود 0

بواسطة:

TAMER

واحنا مش عايزينك برضه

لما كنت في المصري يوم ماتش مذبحة بورسعيد ومع كل هدف في الاهلي يومها كنت بترقص وطاير من الفرحة رغم انك المفروض من ابناء الاهلي وبعدها روحت الزمالك واليوم اللي مضيت فيه للاهلي كنت ماضي فيه للزمالك ولما جالك عرض زيادة من الاهلي رميت الزمالك ورا ضهرك رغم انك اتصلت بمرتضى يومها وطلبت منه بالنص ( خلي احمد سليمان يزودني شوية في العقد ) ورغم ان الزمالك وافق ولكن طالما فيه 10 جنيه جاية زيادة تروح للمكان ده حتى لو اسرائيل .اليوم اللي مضيت فيه للاهلي كنت بايس تي شيرت الزمالك قبلها . وروحت الاهلي عملت نفس الحركات وتلعب على الاهلي وجمهوره وصممت بعدها انك تسافر السعودية عشان فيه قرشين زيادة ..

عدد الردود 0

بواسطة:

mohamed

المركب ال تودى

الاهلي باق وانتم الي زوال .... المركب ال تودى ياعم مؤمن لانك مش المستوى ال يناسب الاهلي وبعدين اللاعب ال يقول عايز كذا يبقي معندوش انتماء للاهلي ولكن اللاعب ال يمضي علي بياض هو ال عنده انتماء ( كلمة اصبحت عملة في الزمن الحالي )

عدد الردود 0

بواسطة:

مشمش

صلاح سليمان وعبدالله السعيد سبب الفتنه بين لاعبى الاهلى كلهم وليس مؤمن زكريا وحده

😎 واضح ان ..عدلى القيعى..فاشل..كل لاعب يريد دوبل مايتقضاه حاليا

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

الانتماء للدولار

عشان كده اعتقد ان الخطيب سيعتمد علي شباب النادي والمواهب اللي مش لاقية فرصتها ، وده افضل حل لوقف حالات المبتزين وعديمي الانتماء

عدد الردود 0

بواسطة:

عباس

روح الفانله الحمراء اهم واقوى من المال

يجب إبعاد كل من يريد المال . كما يجب ابعاد الماده فى مفاوضات الاهلى مع أى لاعب ولنا عبره من دروس الماضى فمثلا ابو تريكه بعد العوده من كأس العالم باليابان كان عنده عروض كثيره ومغريه ولكنه رفضها وفضل البقاء فى الاهلى كما ان لاعيبة الزمالك عقودهم اعلى من لاعيبة الاهلى ولا يحققون بطولات بالرغم من كونهم لاعيبه مستواهم الفنى عالى فيتم بيعهم بعد سنه وهكذا فروح الفانله الحمراء اهم وابقى والاهلى فوق الجميع

عدد الردود 0

بواسطة:

رمضان السعيد

الأخ بتاع روح الفانله الحمرا

حمرة ايه بقى؟ ومبادىء ايه يا عبس ؟! .. بعد ما عبد الله السعيد كشفكم على حقيقتكم .... لاعب سيبكم وراح مضى للزمالك بمحض ارادته ..... تروحوا تبوسوا ايديه وتعطوه شيك على بياض عشان يمدد عقده معاكم ههههههه قال حمرا قال ههههههههه

عدد الردود 0

بواسطة:

على راشد

مؤمن زكريا عنده حق 100 %

اذا كان الاهلى دفع فى لاعب ومهاجم ناشيىء على قد حاله 40 مليون جنيه وملعبش 90 دقيقه على بعضها .. وادا عبد الله السعيد 80 مليون جنيه عشان يمدد عقده .... يبقى من حقك يا مؤمن تاخد اللى انت عايزه خاصه انك لاعب مهم ومؤثر فى اى فريق .... وبعدين نصيحه لك يا مؤمن ابعد عن الاهلى عشان الله وقع خلاص ومش حتقومله قومه واللعيبه بتاعته كلها بتخلع دلوقتى ازارو وعبد الله السعيد وعلى معلول واجايي

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة